Om KFU

Kyrkliga Förbundet unga är en kyrklig luthersk ungomsorganisation som vänder sig till åldrarna 16-30. KFU har som mål att samla ungdomar från hela Sverige till olika arrangemang där undervisning och gemenskap sätts i fokus. Under Kristi Himmelfärds-helgen 2023 anordnades KFUs första läger på tretton år på Fridhem, Vännäs. 80 ungdomar från Örkelljunga i söder till Pajala i norr deltog.

KFU har återkommande event under året såsom Kristi Himmelfärdslägret i Vännäs, midsommarlägret i Hjortsberga och sommarbibelskolan på FFG, Göteborg. Läs mer om dessa här.

KFUs planeringsgrupp

Lukas Paulsons Johansson

Lukas växte upp i Göteborg och är född 2001. Han bor idag i Umeå där han studerar till läkare. På söndagarna går han vanligtvis i Sackeuskyrkan, en församling inom Missionsprovinsen/ELM-BV. På fritiden är han engagerad inom bland annat körmusik och gillar att spela disc golf.

Hanna Johansson

Hanna Johansson är född 2001 och uppvuxen i Göteborg. Hanna är intresserad av inredning, konst samt att resa och upptäcka nya vackra platser. Till vardags arbetar hon med HR och olika personalfrågor. Hannas hemförsamling är Sankt Pauli kyrka i Göteborg.

Nellie Waldemarsson

Umeå